◈ 논문열람
모션 그래픽의 키 프레임 모델에 관한 연구/188-198 | |||
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글쓴이 | 양리가 | 날 짜 | 2006-03-01 12:40:01 |
첨부파일 | 모션 그래픽의 키프레임 모델에 관한 연구-양리 가.pdf | ||
내용 | 모션 그래픽의 키 프레임 모델에 관한 연구 양리가 삼척 대학교 ----------------------------------------------------- 논문요약 인간의 손동작과 손신호는 인류역사에서 많은 진화를 거 듭하였다. 21세기의 디지털 시대에 와서 모바일 멀티기능은 인간의 커뮤니케이션 메세지를 극대화하고 다중기능적인 역활을 진행하고 있다. 또한 문화적 콘텐츠는 이미지화가 지나치 게 시물라시옹화 됨으로서 역사적 인물이나 사건의 원전 이 와전되고 특히나 애니메이션 아바타 및 모션 그래픽의 생활 커뮤니케이션 교신시대에는 기표의 잉여성이라고 하 는 원래의 진실된 역사 기록성이 포스트모던적 모호성과 패러디의 가치전도를 유발하고 있다 따라서 본논문은원전의 키 프레임적인 「논픽션 다큐멘 터리」의 샘플을 수립하고 이를 캡쳐 시스탱에 적용시키 고, 각기의 모률을 도출, 데이터 베이스 함으로서 캐릭터 와 애니메이션 등 모션 그래픽의 원전 보호와 보조 Tweens의 극사실적 모션을 유도코저하는 기준, 또는 「모 바일 통작화」의 데이터 베이스화히는 하나의 방법 과정을 제시코저 하는 논문이다. 특히나 신세대의 미래지향적 문화콘텐츠는 영웅과 스타의 자기동질화에서 오는 쎄레모니와 시물레이션의 다중 메시 지화 교신문화는 역사 기록의 진실화에서 출발하여야 하 는중요시점이기 때문이다. Abstract A study on t he Key frame Model of Motion Graphics The mobile environment and the graphic change makes the multi-functional multimedia time from converting at digital age of the 21st century. The fun ction of the one-source multi-use which accomplishes the life- cycle which holds with con tin ua tion of the body and efficien t communication becomes maximum the Ubiquitous environment (Network environment). The language and letter of virtual world a re evolved with individual made s ignal and simulation, and the mobile-motion- graphic which departs from the emotion sprouted 265000 color character and Avata and the digital language culture such as Hologram. According to departing from the initial animation with cell-work, character operation and form (Behavior- setting) operated as the realistic 3D graphic Avata [cyber dance lecturerJ in human engineering with presenting by the motion capture technique is developed. In digital age the creation carries through the simulation of new original ceremony sign or virtual image from the features where also the conduct act and attitude (Motion Behavior) of the human being analog stiffens This study represents receiving the sampling from the new gestures by the motion capture which is identical with data it remakes these 2D modeling with Detail such as hand signal or Baton-signal of the event, and for the Tweens which is a basic structure of animation sequence at the next phase Key frame and modularizing work which it does Consequently, this study is shown to accomplish the elastic model by the Motion capture application from the scientific capture modular for the software or cell work for the price of each operation Key of Tweens animation as the rData-BaseJ little more scientific and the human engineering motion it creates a graphic culture and one process which it presents and the bus iness mobile model completion of mapping lighting source HCI. |
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